bra film

Underbar, sorglig, kärleksfull, äkta, känslig film som jag såg häromkvällen. Denna film har namnet "I am Sam". SE DEN. Men för att locka er lite ska jag berätta lite handling och si så där.

Sam som filmen handlar om har autism, han har ett handikapp som gör att hans hjärna inte utvecklats mer än en sjuårings. Han jobbar på ett starbucks café och pga hans handikapp kan han endast servera gäster, han får inte ens göra kaffe. I början av filmen får han en liten dotter och hans sambo lämnar honom och flickan. Han blir då ensamstående pappa och han har ingen aning om hur man tar hand om en liten bebis. När flickan, Lucy (Dakota Fanning) växer blir det allt svårare för honom att sköta om Lucy. Han har så lågt IQ att Lucy är smartare än sin pappa redan som åttaåring.

Socialen blandas in och de vill ta Lucy ifrån hennes pappa. Eftersom han inte är kapabel att uppfostra henne...jag tänker inte berätta slutet mohaah

Men det lät ändå ganska konstigt när jag försökte berätta handlingen, he he så jag slänger in en trailer också!
Den är jättebra och den gör det ju inte sämre när den spelas av Dakota Fanning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0