PluGgtIPs

Är man i en så djup koncentration som jag är i nu då hinner man med mycket. Wi hoo ska nog redovisa imorgon skulle gjort det idag men nu har jag vari så duktig så jag gör det imorgon i alla fall...ifall kerstin har redovisningstid såklart..-,- Men ja, tänkte bara ta en liten paus från allt. 

plUgGTipS

Häll upp en varm kopp thé och kanske en liten fika till då blir man mer motiverad och det känns roligare att plugga!

♥Sitt i mysiga o bekväma kläder vid ett bord i en bekväm stol, så att man kan sitta länge utan att få ont i ryggen eller liknande. 

♥Att byta miljöer från ett rum till ett annat kan hjälpa vissa. Man kan liksom tröttna på att stirra på samma ljusstake i fem timmar. Kan vara bra att byta miljöer så att man piggnar till lite.

♥Det är också viktigt att ta pauser och sträcka på benen lite, gå ut och ta en lite kort promenad nån gång emellan plugget. 

Följer man åtminstone några punkter kan det blir roligare och man kan få mera gjort, tycker i alla fall jag. Det är ju så olika från person till person egentligen, vilka strategier som passar osv. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0