sagolikt

Idag sov jag ut ordenligt och drömde ljuva drömmar under natten och drömde om hur 2011 möjligen skulle kunna bli. Jag steg upp och nyårskonsertern var i full gång, ganska tråkigt att titta på ett gäng som spelar sina instrument, det är mest baletten som jag finner nöje i. Det är så fint att kolla på. Och enligt min mening hör det liksom till att kolla på nyårskonsertern på nyår.

När alla gjort sig iordning klädde vi på oss riktigt ordenligt så att vi inte skulle frysa under den långa promenaden vi hade framför oss. Vi gick riktigt långt och kom ut på landet in i en liten liten by. Där fanns kanske sju hus eller mindre ett förtjusande sagolikt liten stuga fanns där i den lilla byn. Det såg ut som en liten drömvärld. Så sagolikt! När vi njutit av landet för ett ögonblick, och vi kände att tårna började frysa till is. Inte riktigt men nästan.. Började vi promenaden tillbaka.

Sen kom vi hem till mormor och morfar, genomfrusna. Satte oss direkt vid matbordet för att värma upp oss med thé och fika. Mums. Nu ska jag gå och spela lite kort med mamma och matilda!
Bild på tomten från annandagen hos mormor och morfar, det kommer bara bilder från annandagen för vi hade ingen kamera från julaftojn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0