gårdagen

Igår var en lålng dag som aldrig tog slut. Runt halv elva tiden körde vi iväg mot stockholm hela familjen. Mot naturhistoriska museet. Vi kollade på film på cosmonova på Flying Monsters 3D, ni som har varit där vet ju hur coola 3D effekterna är. Det var en fakta film om flygödlor och typ dinosaurier, den var riktigt häftig. Jag kan inte riktigt förstå egentligen att dem där stora konstiga varelserna som egentligen bara passar i sagor har funnits levande på våran jord.

sen gick vi ner i museets matsal och åt lunch, som faktiskt var riktigt god för ett sådant ställe, jag åt fisk och räkgryta.

sen åkte vi vidare till skärgården men vi kom bara fram till pytten liten, nästan privat strand, men som var väldigt mysig.
Efter skärgården åkte vi vidare till den charmiga lilla lilla staden Sigtuna, vi vandrade omkring där genom staden och  gick ner till vattnet. Sen gick upp till ett litet cafe där jag tog en glass, jag tog pecannöts-kola och vanilj med chocolat chip. mumsigt var det.

mamma träffade en jättefin katt i sigtuna också.

sen kom vi hem och jag somnade lite i bilen, men jag ville ändå kolla på breakfast at tiffanys. Men det varade inte så länge för jag somnade ganska snabbt.

Idag ska jag träffa tjejerna hos Emma och vi ska hitta på något, kanske till och med bada, det blir första doppet fö mig isåfall. Det är ganska många som redan badat, men jag tycker det verkar så förskräckligt kallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0