Glass recept!

Bara för att glassen blev så otroligt god så känner jag att jag måste dela med mig av receptet. Den blev jättefräsch och det känns som man kan äta hur mycket som helst ha ha. Passar perfekt så här på sommaren ;)


1 hink turkisk yoghurt
♥ 2 dl socker
♥ 2 tsk vaniljsocker
♥ Saften av en citron + det rivna skalet
♥ hackad vit choklad
♥ frysta hallon (spara lite till garneringen)


Rör yoghurt, socker, vaniljsocker och citron i en bunke. Blanda ner bären och chokladen lätt marmorerat. Häll ner smeten i en form och ställ in i frysen. Låt stå i 4 eller 5 timmar. Rör om i glassen var 20 min i 4 tim. För att det ska bli bättre konsistens. Garnera till sist glassen med tinade eller färska bär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0