Hemma från västerljung

Hej hej, nu är jag hemma från västerljung där har jag träffat mina efterlängtade sysslingar Ella, Hugo och Axel. Axel är den minsta och jag måste bara säga att han är underbart söt! I västerljung träffade jag även mammas kusiner Åsa och Ylva och deras familjer och även morfars syster Gunilla och hennes man Ewald. Första dan firade vi "Margareta" dan för det är tre generationer som heter Margareta det har blivit som en tradition varje sommar. Det är Gunnilla, Åsa och Ella som heter Margareta i mellannamn, men Hugo har döpt sig själv till Margareta på efterhand för han vill ju också bli firad haha. När Margareta dan firas blir det MASSOR med kakor bullar och såklart en jordgubbstårta och självklart en massa god mat också!(Y) sen på kvällen blire bricka med chips och drink:D Emellan alla måltider hann vi även ta ett dop vid stranden, mysigt. Det blev flera omgångar med kubbspel när vi kom hem.
Efter en lång dag var vi väldigt trötta så först blev det lite tv-tittande på nån tråkig film som man höll på att somna till hela tiden. Men innan den såg vi ju slutet på "american pie" ganska dålig enligt min tyck och smak men Hugo tyckte den var askul hhm host* ska inte gå in på detaljer haha:o Efter den var det bums i säng jag somna i alla fall ganska snabbt, men sen var det morgon igen.
Jag vaknade av att lilla Axel kom in till mig han var jättepigg och skrattade medans jag bah öhh sover typ fortfarande men hej söta lilla underbara Axel:D Jag gick upp sen ganska snabbt och gjorde Axel sällskap för alla andra barn bara sov i typ tusen år till. Efter ytterligare tusen år till vaknade dem med jämna mellanrum. Ganska snabbt efter att alla fått lite i magarna, så bestämde vi oss för att åka till Ylva och Mattis landställe som ligger på en Ö, det var första gången jag var där och det var asfint! Ja eh bah så avis:( Men det var jätehärligt och till bringa tid där med bad och sol vid deras brygga med Ella o alla andra! Efter ett tag begav vi oss hemåt till Gunilla och Ewald,  där åt vi middag rester från Margareta dan det va gott(a) vilken lyx det är när man är borta för sen blev det tårta, KAKOR OCH BULLAR IGEN hahah(AAA) Men sen blev det hemgång med läsning på tåget till Uppsala! och nu är jag hemma i stan och hör buller brak utanför konstant. Gaah allt som hänt i dag känns såååå avlägset:( Saknar alla redan, men jag hörde ryktas om att dem vuxna kanske skulle ordna nån grillkväll eller så och bara mysa gillart! Kan bara beskriva den dag med ord som härligt, vill tillbaks och såå mysigt ochb såklart mycket skratt!:D♥
/J
En bild på Ella och Axel från förra sommaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0