20 juni

ååh dör på vädret regnet har öst ner i typ tre dagar nu elr mer. Nu känns det iallafall verkligen som sommarlov för jag har börjat tappa räkningen på vilken vecka vi är inne i och vad det är för dag. Det är ett tecken för på mig på just ledighet. Man behöver inte tänka på någonting bara vara. Så bortsett från vädret känns det somrigt.
Snart är det midsommar dvs på fredag det ska firas på landet med mammas sida. Lika underbart som alltid kommer det att bli, hoppas bara att solen håller uppe. Och då blir det mycket kakor och tårta och mitt önskemål av mamma macarons. Mumsigt men det jag inte ser framemot är allt fika typ varenda dag, som blir över från midsommar men det hör till.
Idag ska jag kanske åka och besöka min farmor på sjukhuset igen med mamma hon får ta och bli frisk nuför snart kommer mina små kusiner också, på lördag anländer dem till sverige!
Nu ska jag gå och testa mig på ett recept på hemmagjord glass som jag läst på en blogg om glassen blir lyckad delar jag med mig av receptet här.

Här är är en bild på labacken från fiol där det firas midsommar varje år, men då är det fullt med folk och massa aktiviteter på gång, den här bilden togs väl nån vecka efter eftersom att blommorna på midsommarstången är vissna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0