sommarlov!

Äntligen sommarlov i tio veckor är man ledig nu då, helt OK!!! Igår hade vi skolavslutning under kvällen, på dagen tömde vi  våra skåp och sen åkte klassen ner på stan och niklas bjöd alla på kul glass för över 400 kr. Runt halv sex tiden strosade det omkring en massa fina uppklädda åttor på kunskap norra. Alla var så fina. Och glada, vi tog lite glada "vi slutar skolan bilder", men sen berättade niklas att han skulle sluta jobba på skolan. Alla blev plötsligt jätteledsna och deppiga. Så det var en känsloblandad avslutning.
Men fin var den iallafall, vi har flera duktiga talanger som sjöng och spelade piano. Avslutningen avslutades med såklart den blomstertid nu kommer. Inget sommarlov utan den.
Efter sörje/glädje kalaset kom pappa, mamma och matilda och hämtade upp mig vi åkte iväg till skarholmen och åt middag. Så himla fint det är där och god mat dessutom. Jag åt superdupergod gravad lax med ja kommer inte riktigt ihåg vad det var på tallriken men gott var det, tog tyvärr ingen bild på det.
Sen åkte vi vidare till wiks slott för vi hade ju ändå vägarna förbi. Det var där mamma och pappa träffades. Vi vandrade omkring i slottet gick ner till bryggan och dem visade alla byggnaderna där dem hade haft sina rum och allt.
Det var hur fint som helst och jag tycker det skulle passa perfekt till våran bal i nian.
så här såg jag ut.
efter en lång dag åkte vi hem. Idag vaknade jag nio och jag skulle ju på sofias skolavslutning som  började 10, så jag fick lite brådis sådär på morgonkvisten. Det var jättefint och nu känns det verkligen som sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0